3001180503 |
Neurociència i Aprenentatge: Com aprenem? |
2021-2022 |
Conferència. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
28/4/2022 - 28/4/2022 (2 hores) de 17:30h a 19:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
ST al Baix Llobregat
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El creixent interès per una educació basada en l’evidència científica, així com els recents progressos en el camp de la neurociència sobre els processos d’aprenentatge i plasticitat cerebral, ha permès el desenvolupament de ponts entre la neurociència i l’educació. L’objectiu de la xerrada és apropar estudis neurocientífics dels últims anys que pretenen proporcionar eines útils i fonamentació teòrica i empírica per al disseny de metodologies pedagògiques. Com aprèn el cervell? Quins factors ambientals promouen la maduració del cervell? Després d’un breu repàs als aspectes més essencials del desenvolupament cerebral i els processos de plasticitat, es posarà èmfasi a reflexionar sobre aplicacions a l’aula que incloguin els principals factors intervinents en l’aprenentatge.
|
| |
Objectius |
-Conèixer el desenvolupament del sistema nerviós durant la infància i l'adolescència
-Aprendre els factors que intervenen en els processos d'aprenentatge.
-Reflexionar sobre el disseny de metodologies pedagògiques basades en l'evidència científica.
|
| |
Continguts |
-Aportacions de la neurociència a l'aprenentatge
-Sistemes cognitius de l'aprenentatge -Factors que incideixen a l'aprenentatge
|
| |
Observacions |
Gestiona CRP BLL I (Sant Feliu de Llobregat)
|
| |
Formador/a |
Marta Portero
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
Persones destinatàries |
Docents en general (internivells)
|
| |
E-mail |
dtbaix@xtec.cat
|
| |
|
|